24.10.07

Nyord

  • hjemredsel: En variant av lakenskrekk, bare at det høres mye bedre ut. Hjemredsel betyr angst for å gå hjem, særlig fra lystige lag. Ordet beskriver den paniske følelsen som kan komme over en når en skjønner at en kveld på byen går mot slutten, og som bidrar vesentlig til at nachspiel virker som en god idé. - Innsendt av Erlend Alstad
  • tidsoptimist: person som alltid tror han har mer tid enn det som er tilfellet.
  • nufte (nufter, nuftet): Det å snuse vennlig/kjærlig, som en mor snuser på sitt barn, eller kjærester snuser hverandre i nakken eller halsgropen. Ordet har jeg fra min mor, som har sine aner fra Nedre Telemark, men hun var født og oppvokst i Oslo. Hun nuftet meg i nakken da jeg var liten, og jeg nufter på mitt lille barnebarn når jeg steller henne. Innsendt av Ellen S. Klingenberg

1 Comments:

Blogger Gunhild Marie said...

e likt det nufteordet. søtt :)

25 oktober, 2007  

Legg inn en kommentar

<< Home